Mustafa ESKİ

1945 yılında Kastamonu'da doğmuştur. İstanbul Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü’nü bitirmiştir. Muğla ve Van Kız İlköğretmen Okullarında öğretmenlik yaptıktan sonra 1972 yılında Kastamonu Kız İlköğretmen Okulu’na atanmıştır. Daha sonra okulun gelişim evresi içerisinde kurulan Kastamonu Kız Öğretmen Lisesi’nde Kastamonu Eğitim Enstitüsü’nde görev yapmıştır. 1978 yılında Çorum’a tayin edilmiş, 1980 yılında Kastamonu Eğitim Enstitüsü Müdürlüğü görevine atanmıştır. 1982 yılındaokulun gelişim evresi içerisinde kurulan Kastamonu Eğitim Yüksekokulu’nda da bu görevini aralıksız 29 Mayıs 1991 tarihine kadar devam ettirmiştir. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde lisansını, 1990 yılında Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde yüksek lisansını, 1995 yılında yine aynı enstitüde doktorasını tamamlamış ve G. Ü. Kastamonu Eğitim Fakültesi Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Tarih Eğitimi Anabilim dalına öğretim üyesi olarak atanmıştır. 1993-2004 yılları arasında Kastamonu Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu (Sağlık Yüksekokulu) Müdürlüğü görevi yapmıştır. Halen, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Anabilim Dalı öğretimüyesi olarak görev yapmaktadır. Birçok kitabı ve mahalli gazetelerde birçok köşe yazısı olan Eski, Kastamonu kültürü ile ilgili çeşitli konuları araştırmış, çok sayıda konferans, bilimsel toplantı, sempozyum ve sanat faaliyetlerinin organizesinde görev almıştır. 10. ve 11. Millî Eğitim Şûrasına ve 41. ICET Dünya Öğretmen Eğitimi Kongrelerine katılmıştır.