Mustafa Lütfü Engin

(1903-1972)

Eğitimci. Küre’nin Şenlik Köyü’nde doğdu. Kastamonu Öğretmen Okulu’nu bitirdi. Bir süre köy öğretmenliği yaptıktan sonra Gazi Eğitim Enstitüsü Pedagoji Bölümü’nü bitirerek, öğretmen okullarında öğretmenlik, çeşitli illerde Milli Eğitim Müdürlüğü, hasanoğlan Köy Enstitüsü Müdürlüğü görevlerinde bulundu. İlköğretim seferberliği yıllarında Genel Müdür Hakkı Tonguç’un yardımcısı idi. 1946’dan sonra İlköğretim Şube Müdürlüğü’nden ayrıldı. Balıkesir’de, Bursa’da Milli Eğitim Müdürü olarak çalıştı. Daha sonra İstanbul Milli Eğitim Müdürü Yardımcılığına getirildi. 27 Mayıs 1960’tan sonra İstanbul’dan meslek temsilcisi olarak Kurucu meclis’e seçildi.
Tonguç’a Kitap’ın “Köy Enstitülerinde İmece”, Milli Eğitim Bakanlığı’nın hazırladığı Köy Enstitüleri II’nin “Hasanoğlan Köy Enstitüsü” bölümlerini yazdı.